To 1985 ήταν μια "καλή" χρονιά για την ελληνική αγορά αυτοκινήτου, με τις πωλήσεις καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων αυξημένες κατά 19% σε σχέση με το 1984.
Ήταν όμως μια εξαιρετική χρονιά για την Zastava, η οποία πέτυχε την καλύτερη της επίδοση στην ελληνική αγορά.
Η γιουγκοσλάβικη εταιρεία είχε σταθερά ανοδική πορεία από το 1981 έως το 1985, οπότε κατέλαβε την τρίτη θέση στην γενική κατάταξη, με μερίδιο αγοράς 8.0% και συνολικά 6.301 μονάδες (+30.9%). Η επιτυχία αυτή ήρθε χάρη στο Yugo 45, ένα από τα δημοφιλέστερα μοντέλα στην Ελλάδα εκείνη την περίοδο.
Το μικρό 3θυρο hatchback ανήκε στην κατηγορία των 6 φορ. ίππων, εφόσον χρησιμοποιούσε τον παλιό γνωστό κινητήρα της Fiat, στα 903 κυβ. εκατοστά.
Το Yugo 45 πέτυχε 5.531 πωλήσεις ή το 87.8% επί των συνολικών πωλήσεων της Zastava στην Ελλάδα.
Η υπεροχή του ήταν σαφής και σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Η κατηγορία στους 6 φορ. ίππους (ή 900 κ.εκ) κάλυψε το 10.4% της εγχώριας αγοράς, με 8.156 πωλήσεις. Κατά συνέπεια, το Yugo κατείχε το 67.8% στην κατηγορία του.
Ειναι γεγονός πως ούτε στην κατηγορία των μικρών στους 7 φορ. ίππους (1.000 κ.εκ.) υπήρξε κάποιο μοντέλο με περισσότερες πωλήσεις, αν και η συγκεκριμένη κατηγορία κατείχε μεγαλύτερο μερίδιο (18.5%) αλλά με πιο πολλές εταιρείες στο "παιχνίδι".
Στην εικονιζόμενη καταχώρηση βλέπουμε πως, τον Απρίλιο του 1985, κόστιζε 577.000 δραχμές. Η τιμή αυτή ήταν εξαιρετικά χαμηλή, καθιστώντας το Yugo το πιο προσιτό καινούργιο εισαγόμενο αυτοκίνητο στην ελληνική αγορά, την εποχή εκείνη. Ενδεικτικά, ένα Autobianchi A112 Junior στοίχιζε περίπου 845.000 δραχμές.
Άλλες εταιρείες με ικανοποιητικές πωλήσεις στα μικρά 900αρια ήταν οι Fiat (Uno 45), Seat (Fura) και Autobianchi.
Αναλυτικότερα, το 1985 οι πωλήσεις στην κατηγορία των 6 φορ. ίππων διαμορφώθηκαν ως εξής:
Ήταν όμως μια εξαιρετική χρονιά για την Zastava, η οποία πέτυχε την καλύτερη της επίδοση στην ελληνική αγορά.
Η γιουγκοσλάβικη εταιρεία είχε σταθερά ανοδική πορεία από το 1981 έως το 1985, οπότε κατέλαβε την τρίτη θέση στην γενική κατάταξη, με μερίδιο αγοράς 8.0% και συνολικά 6.301 μονάδες (+30.9%). Η επιτυχία αυτή ήρθε χάρη στο Yugo 45, ένα από τα δημοφιλέστερα μοντέλα στην Ελλάδα εκείνη την περίοδο.
Το μικρό 3θυρο hatchback ανήκε στην κατηγορία των 6 φορ. ίππων, εφόσον χρησιμοποιούσε τον παλιό γνωστό κινητήρα της Fiat, στα 903 κυβ. εκατοστά.
Το Yugo 45 πέτυχε 5.531 πωλήσεις ή το 87.8% επί των συνολικών πωλήσεων της Zastava στην Ελλάδα.
Η υπεροχή του ήταν σαφής και σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Η κατηγορία στους 6 φορ. ίππους (ή 900 κ.εκ) κάλυψε το 10.4% της εγχώριας αγοράς, με 8.156 πωλήσεις. Κατά συνέπεια, το Yugo κατείχε το 67.8% στην κατηγορία του.
Ειναι γεγονός πως ούτε στην κατηγορία των μικρών στους 7 φορ. ίππους (1.000 κ.εκ.) υπήρξε κάποιο μοντέλο με περισσότερες πωλήσεις, αν και η συγκεκριμένη κατηγορία κατείχε μεγαλύτερο μερίδιο (18.5%) αλλά με πιο πολλές εταιρείες στο "παιχνίδι".
Στην εικονιζόμενη καταχώρηση βλέπουμε πως, τον Απρίλιο του 1985, κόστιζε 577.000 δραχμές. Η τιμή αυτή ήταν εξαιρετικά χαμηλή, καθιστώντας το Yugo το πιο προσιτό καινούργιο εισαγόμενο αυτοκίνητο στην ελληνική αγορά, την εποχή εκείνη. Ενδεικτικά, ένα Autobianchi A112 Junior στοίχιζε περίπου 845.000 δραχμές.
Άλλες εταιρείες με ικανοποιητικές πωλήσεις στα μικρά 900αρια ήταν οι Fiat (Uno 45), Seat (Fura) και Autobianchi.
Αναλυτικότερα, το 1985 οι πωλήσεις στην κατηγορία των 6 φορ. ίππων διαμορφώθηκαν ως εξής:
B.A
Αρχείο © Hellenic Motor History (2020)
Στοιχεία πωλήσεων: ΣΕΑΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου