H Audi παρουσίασε την πρώτη γενιά του Audi 80 το 1972, με σκοπό να μπει με αξιώσεις στη κατηγορία των μεσαίων οικογενειακών αυτοκινήτων. Η προσπάθειά της ανταμείφθηκε κερδίζοντας τον πολυπόθητο τίτλο για το Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς το 1973. Στην χώρα μας η παρουσίαση του έγινε στις 10 Ιανουαρίου 1973, με κινητήρες στα 1.300 cc & 1.500 cc. Στις αρχές του 1979 η "Kosmocar" Α.Ε παρουσίασε στην Ελλάδα την δεύτερη γενιά του μοντέλου. Οι διαστάσεις του ήταν αυξημένες και η σχεδίαση του δανειζόνταν στοιχεία από το μεγαλύτερο Audi 100, κάτι που αναβάθμιζε την εικόνα του. Σημαντικό στοιχείο για την εγχώρια αγορά ήταν η διατήρηση του κινητήρα των 1.300 cc ως τον βασικό της σειράς μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του '80, βοηθώντας την εμπορική του πορεία και στην ανανεωμένη έκδοση που ακολούθησε. Τον Σεπτέμβριο του 1986 η Audi παρουσίασε την τρίτη γενιά του μοντέλου, με εντελώς νέα σχεδιαστική φιλοσοφία που έδινε έμφαση στην βελτιωμένη αεροδυναμική απόδοση. Νέα σχεδιαστική φιλοσοφία υπήρχε και στο εσωτερικό, με προσήλωση στην λειτουργικότητα και την βελτιώση της ποιότητας των υλικών. Η πιο συμπαγής αίσθηση που έδινε το νέο μοντέλο έκανε ξεκάθαρη την πρόθεση της εταιρείας να αναβαθμίσει συνολικά το προφίλ της. Σημαντική μεταβολή υπήρξε στην γκάμα των κινητήρων, με την βασική έκδοση στα 1.600 cc (11 φορ. ίπποι). Το γεγονός αυτό τοποθετούσε αυτομάτως το νέο μοντέλο στην premium κατηγορία της ελληνικής αγοράς. Τον Ιανουάριο του 1987 το περιοδικό 4Τροχοί φιλοξενούσε το Audi 80 στο εξώφυλλο, με αφορμή την δοκιμή επί ελληνικού εδάφους της έκδοσης Quattro στα 1.800 cc. H συγκεκριμένη έκδοση είχε μόνο ακαδημαϊκό ενδιαφέρον για τους Έλληνες αγοραστές, λόγω του πολύ υψηλού κόστους. Όμως η νέα γενιά του μοντέλου ήταν διαθέσιμη στην χώρα μας την άνοιξη του 1987, με έναρξη της εμπορικής του προώθησης στις αρχές Μαΐου. Το κόστος της βασικής έκδοσης στα 1.600 cc κατά την παρουσίαση του στην χώρα μας, ήταν 4.780.000 δραχμές. Η τιμή αυτή ήταν ευθέως ανταγωνιστική προς την BMW 316i, που αποτελούσε την καθιερωμένη πρόταση στα αυτοκίνητα "κύρους", στην Ελλάδα. Η πρώτη καταχώρηση της "Kosmocar" υποστήριζε πως "ποτέ δεν υπήρξαν καλύτερα και ισχυρότερα επιχειρήματα για να... απορρίψετε κάθε άλλο αυτοκίνητο στην κατηγορία του!"
Οι πωλήσεις της Audi στην Ελλάδα το 1987 ανήλθαν σε 1.303 μονάδες (2.6%) έναντι 1.023 της BMW (2.0%). Με δεδομένο ότι και οι δύο εταιρείες εκείνη την εποχή στήριζαν τις πωλήσεις τους στις βασικές εκδόσεις των μεσαίων μοντέλων τους, φαίνεται πως η νέα πρόταση της Audi έπεισε το εγχώριο αγοραστικό κοινό σε αυτή την δύσκολη κατηγορία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου