Τον Απρίλιο του 2022 οι πωλήσεις στα καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα παρουσίασαν σημαντική πτώση στην Ε.Ε (-20.6%), καθώς τα ζητήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα προκαλούν σοβαρά προβλήματα στις μονάδες παραγωγής. Με εξαίρεση την πρώτη χρονιά της πανδημίας, το 2020, αυτός ήταν ο πιο αδύναμος Απρίλιος από άποψη όγκου πωλήσεων από την εποχή έναρξης καταγραφής των στοιχείων (1990). Ταξινομήθηκαν συνολικά 684.506 μονάδες, με όλες τις μεγάλες αγορές να συμβάλλουν στην αρνητική επίδοση της ευρύτερης περιοχής. Μεταξύ αυτών η Ιταλία είχε την μεγαλύτερη πτώση (-33.0%) και ακολούθησε η Γαλλία (-22.6%), η Γερμανία (-21.5%) και η Ισπανία (-12.1%).
Από τον Ιανουάριο έως τον Απρίλιο του 2022 οι ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων σημείωσαν πτώση κατά 14.4% στην Ε.Ε, με συνολικά 2.930.366 μονάδες. H μεγάλη μείωση που υπήρξε τον Μάρτιο και τον Απρίλιο παρέσυρε αθροιστικά την αγορά προς τα κάτω. Σε αυτό το διάστημα, μεταξύ των σημαντικότερων αγορών, η Ιταλία είχε τις μεγαλύτερες απώλειες (-26.5%). Ακολούθησε η Γαλλία (-18.6%), η Ισπανία (-11.8%) και η Γερμανία (-9.0%). Αρνητικό πρόσημο και στην ελληνική αγορά, που οι πωλήσεις τον Απρίλιο ανήλθαν στις 9.289 μονάδες, έναντο 10.198 τον ίδιο μήνα πέρσι (-8.9%). Οι συνολικές πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην χώρα μας ανήλθαν στις 31.716 μονάδες για τους τέσσερις πρώτους μήνες του έτους, έναντι 33.637 το αντίστοιχο διάστημα πέρσι (-5.7%).
Στην κορυφή της εγχώριας αγοράς βρέθηκε τον Απρίλιο η Toyota, με 1.264 μονάδες (13.6%), οδηγώντας την κούρσα και στο σύνολο του έτους με συνολικά 4.651 μονάδες (14.7%).
Δεύτερη στις πωλήσεις του Απριλίου ήρθε η Volkswagen, με 945 μονάδες (10.2%). Η επίδοση αυτή της επέτρεψε να βρεθεί στην τέταρτη θέση της γενικής κατάταξης, από την πέμπτη που κατείχε έως τον Μάρτιο. Οι συνολικές πωλήσεις της γερμανικής εταιρείας στο πρώτο τετράμηνο ανήλθαν σε 2.392 μονάδες (7.5%) και πλέον προηγείται της Opel ενώ βρίσκεται σε μικρή απόσταση πίσω από την Peugeot. Άλλη σημαντική μεταβολή ήταν η άνοδος της Mercedes στην 8η θέση, από την 10η που κατείχε τον Μάρτιο, αναγκάζοντας τις BMW και Ford να υποχωρήσουν στην 9η και 10η θέση αντίστοιχα. Ήδη υπάρχουν ανακατατάξεις λοιπόν και, όπως φαίνεται από τις επιδόσεις των εταιρειών στον παρακάτω πίνακα, ενδέχεται να υπάρξουν ανακατατάξεις και στους επόμενους μήνες, εφόσον τίποτε δεν έχει κριθεί.
Απώλειες είχαν τον Απρίλιο οι περισσότεροι κατασκευαστές, ενώ γενικά αρνητικός είναι ο απολογισμός του πρώτου τετραμήνου στην Ε.Ε. O όμιλος της Volkswagen κατέχει την πρώτη θέση, με 167.786 μονάδες τον Απρίλιο (-27.1%) και 720.385 μονάδες στο τετράμηνο (-18.0%). H Stellantis είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος όμιλος στην Ευρώπη, οι πωλήσεις του οποίου ανήλθαν σε 137.455 μονάδες τον Απρίλιο (-32.1%) και 596.968 μονάδες στο τετράμηνο (-26.0%). Ο όμιλος της Renault κατέγραψε απώλειες -18.2% τον Απρίλιο και -10.5% στο τετράμηνο, αντίστοιχα ο όμιλος της BMW -20.0% και -13.7% (BMW & Mini), o όμιλος της Mercedes-Benz -21.2% και -12.6% (Mercedes & Smart), ενώ για τον όμιλο της Toyota οι απώλειες περιορίστηκαν στο -3.6% τον Απρίλιο και στο -1.1% στο τετράμηνο (Toyota & Lexus). Αντίθετα, ο όμιλος της Hyundai είχε άνοδο (Hyundai & Kia), με +10.8% τον Απρίλιο και +13.6% στο διάστημα Ιανουαρίου-Απριλίου. Αύξηση στις πωλήσεις είχαν επίσης οι Mitsubishi και Honda, όμως τα ποσοστά τους στις αγορές της Ε.Ε περιορίστηκαν στο 0.5% και 0.3% αντίστοιχα, για το πρώτο τετράμηνο του έτους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου