Σάββατο 15 Οκτωβρίου 1960. Το δημοσίευμα της εφημερίδας "Ελευθερία", αποχαιρετάει το τραμ της πρωτεύουσας. Η αρχή για την απομάκρυνση των τραμ από τoυς δρόμους της Αθήνας είχε γίνει το 1953, όταν την θέση τους πήραν τα τρόλλεϋ στην γραμμά Αμπελοκήπων-Πατησίων. Η ιστορία είναι γνωστή και έχουν γραφτεί πολλά τα τελευταία χρόνια, όμως αν κρίνουμε από δημοσιεύματα εποχής, οι Αθηναίοι έβλεπαν με καλό μάτι την απαλλαγή τους από τα τραμ. Είναι γνωστό πως ο άνθρωπος που έκανε το πρώτο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση ήταν ο Κωνσταντίνος Καραμανλής, ως υπουργός Δημοσίων Έργων εκείνη την περίοδο. Όμως οι απόψεις περί καταργήσεως του τροχιόδρομου υπήρχαν αρκετά χρόνια πριν. Το παρακάτω δημοσίευμα προέρχεται από την εφημερίδα "Ακρόπολις", και είναι από τις 5 Ιουνίου 1938.
Aφορμή για την κίνηση του Καραμανλή στάθηκε η κόντρα με την Ηλεκτρική Εταιρεία Μεταφορών (Η.Ε.Μ), γνωστή και ως "ΠΑΟΥΕΡ" (Power). Πριν ο Καραμανλής διατάξει την αφαίρεση των σιδηροτροχιών στην Πατησίων, στις 17 Νοεμβρίου 1953, είχε κάνει ανάλογες ανακοινώσεις ο προκάτοχός του Ναπολέων Ζέρβας, το καλοκαίρι του 1951 (κυβέρνηση Σοφοκλή Βενιζέλου). Το οριστικό τέλος των τραμ στην Αθήνα ήρθε 35 χρόνια μετά την αρχική σύμβαση της 17ης Οκτωβρίου 1925 με την αγγλική Power, "περί προμηθείας ηλεκτρισμού και μεταφορών".
Η κυρίαρχη τάση ήταν ο εκσυγχρονισμός των συγκοινωνινών με λεωφορεία και τρόλεϋ, άποψη που εξέφραζε μεγάλο μέρος του ημερήσιου Τύπου. Το παρακάτω απόσπασμα είναι από την εφημερίδα "Ελευθερία", στις 2 Σεπτεμβρίου 1948 (στήλη "Η ζωή της πόλεως").
B.A
Αρχείο © Hellenic Motor History (2022)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου