Τρίτη 22 Οκτωβρίου 2024

Η αγορά αυτοκινήτου στην Eυρώπη, Σεπτέμβριος & 9 μήνες 2024. Υποχώρηση τον Σεπτέμβριο, με οριακή άνοδο στο σύνολο του έτους. Σημαντικά οφέλη για τα υβριδικά στην Ε.Ε (και στην Ελλάδα).

 


Τον Σεπτέμβριο οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ε.Ε συνέχισαν την καθοδική πορεία, με συνολικά 809.163 μονάδες έναντι 861.973 πέρσι (-6.1%). Από τις τέσσερις μεγάλες αγορές, μόνο στην Ισπανία υπήρξε άνοδος (+6.3%), ενώ η Γαλλία είχε την μεγαλύτερη πτώση -11.1%, η Ιταλία -10.7% και η Γερμανία -7.0%. Αν προσθέσουμε τις ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων σε Βρετανία και EFTA (Ελβετία, Ισλανδία, Νορβηγία), η πτώση διαμορφώθηκε στο -4.2%, με 1.118.083 μονάδες από 1.167.637 τον Σεπτέμβριο του 2023. 

Στο διάστημα Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2024, οι ταξινομήσεις στην Ε.Ε ανήλθαν σε συνολικά 7.989.776 μονάδες από 9.741.704, καταγράφοντας οριακή άνοδο +0.6%. Μαζί με την Βρετανία και τις χώρες της EFTA, οι ταξινομήσεις κατέγραψαν άνοδο +1.0%, με 9.779.605 από 9.685.850 στο ίδιο διάστημα πέρσι. Τον Σεπτέμβριο τα υβριδικά αυτοκίνητα (HEV) πέτυχαν την καλύτερη επίδοση από όλες τις κατηγορίες, με 265.724 μονάδες έναντι 236.107 πέρσι (+12.5%) και κατέλαβαν το μεγαλύτερο ποσοστό στην Ε.Ε, με 32.8% από 27.4% που κατείχαν τον Σεπτέμβριο του 2023 και προηγήθηκαν έναντι των αμιγώς βενζινοκίνητων επιβατικών αυτοκινήτων. Σημαντική άνοδο πέτυχαν τα υβριδικά σε επίπεδο έτους, με συνολικά 2.404.532 μονάδες έναντι 2.002.816 πέρσι (+20.1%) και μερίδιο 30.1% στην Ε.Ε. 

Τα αμιγώς βενζινοκίνητα επιβατικά είχαν πτώση -17.9% τον Σεπτέμβριο, με 240.805 μονάδες έναντι 293.143 πέρσι και κατέκτησαν ποσοστό 29.8% στην Ε.Ε. Σημαντική υποχώρηση υπήρξε στην Γαλλία (-31.9%), την Ιταλία (-23.3%), την Γερμανία (-15.2%) και την Ισπανία (-10.7%). Στους εννέα πρώτους μήνες η πτώση στα βενζινοκίνητα περιορίστηκε στο -4.4%, με συνολικά 2.744.809 μονάδες από 2.872.408 το ίδιο διάστημα πέρσι. Το μερίδιό τους στην Ε.Ε ανήλθε σε 34.4%, παραμένοντας η δημοφιλέστερη κατηγορία στα επιβατικά αυτοκίνητα. Στην Ελλάδα οι πωλήσεις στα υβριδικά αυτοκίνητα ανήλθαν σε 4.503 μονάδες από 3.318 πέρσι (+35.7%), με ποσοστό 46.6% στο σύνολο της αγοράς. Σημαντική άνοδο κατέγραψαν τα HEV και στους εννέα πρώτους μήνες, με 44.558 μονάδες από 31.249 πέρσι (+42.6%) και το μερίδιό τους αυξημένο στο 41.2% από 29.9% στο εννιάμηνο του 2023. Έντονη υποχώρηση είχαν τον Σεπτέμβριο στην χώρα μας τα αμιγώς βενζινοκίνητα επιβατικά, με 2.773 μονάδες από 4.585 πέρσι (-39.5%) και μερίδιο 28.7%. Από τις αρχές του έτους οι ταξινομήσεις τους ανήλθαν σε 41.237 από 45.105 πέρσι (-8.6%) και κατέκτησαν το 38.2% της ελληνικής αγοράς από το 43.2% που κατείχαν το ίδιο διάστημα πέρσι. 




Tα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV) πέτυχαν άνοδο +9.8% τον Σεπτέμβριο, με 139.702 μονάδες από 127.196 πέρσι και ποσοστό 17.3% στην Ε.Ε. Όμως στους εννέα πρώτους μήνες του έτους η επίδοσή τους είχε αρνητικό πρόσημο, με τις ταξινομήσεις στο 1.047.869 μονάδες έναντι 1.111.925 το ίδιο διάστημα πέρσι (-5.8%). Αυτό είχε ως συνέπεια να υποχωρήσει το ποσοστό τους στο 13.1% από 14.0% που κατείχαν στους εννέα μήνες του 2023. Σε αυτό συνέβαλε και η αρνητική εικόνα που είχαν στην γερμανική αγορά, με -28.6%. Στην Ελλάδα, τα BEV πέτυχαν 865 πωλήσεις τον Σεπτέμβριο από 755 πέρσι (+14.6%) και 5.602 στο εννιάμηνο από 4.943 πέρσι (+13.3%). Το μερίδιό τους στην εγχώρια αγορά ανήλθε στο 5.2% από τις αρχές του έτους, ενώ το αντίστοιχο διάστημα του 2023 κατείχαν ποσοστό 4.7%. Η εικόνα δεν ήταν ιδιαίτερα καλή για τα plug-in υβριδικά (PHEV) τον Σεπτέμβριο στην Ε.Ε. Οι ταξινομήσεις στα PHEV ανήλθαν σε 54.889 μονάδες από 70.669 πέρσι (-22.3%) και μερίδιο 6.8% από 8.2% πέρσι. Στους εννέα πρώτους μήνες οι πωλήσεις υποχώρησαν στις 550.166 μονάδες από 598.366 το ίδιο διάστημα πέρσι (-8.1%) και το ποσοστό τους στο 6.9% από 7.5%. 

Στην Ελλάδα τα plug-in υβριδικά πέτυχαν 734 πωλήσεις τον Σεπτέμβριο από 1.090 πέρσι (-32.7%), ενώ σε επίπεδο έτους υπήρξε οριακή άνοδος (+0.5%) με συνολικά 6.063 μονάδες από 6.031 πέρσι. Το ποσοστό τους στους εννέα μήνες του έτους ανήλθε σε 5.6% από 5.8% πέρσι. Τα diesel επιβατικά αυτοκίνητα είχαν πτώση -23.5% στην Ε.Ε τον Σεπτέμβριο, παρουσιάζοντας αρνητικό πρόσημο περίπου στα 2/3 των ευρωπαϊκών αγορών. Το ποσοστό τους ανήλθε στο 10.4% με 84.408 μονάδες έναντι 110.400 πέρσι. Στους εννέα πρώτους μήνες του 2024 το ποσοστό τους έπεσε στο 12.4% από 14.1%, με συνολικά 994.307 μονάδες έναντι 1.117.949 πέρσι (-11.1%). Ελεύθερη πτώση για τα diesel επιβατικά στην Ελλάδα τον Σεπτέμβριο, με μόλις 314 ταξινομήσεις από 1.305 τον αντίστοιχο μήνα πέρσι (-75.9%) και το ποσοστό τους στο 3.25% από 11.4%. Οι συνολικές ταξινομήσεις στους εννέα πρώτους μήνες ανήλθαν σε 8.575 μονάδες από 14.343 πέρσι (-40.2%), με ποσοστό 7.9% έναντι 13.7% που κατείχαν το 2023. 











 B.A
  © Hellenic Motor History (2024)
Στοιχεία πωλήσεων: ACEA
Πίνακες: ACEA (1) & Hellenic Motor History (2-3).


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου