Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2024

Ευρώπη Οκτώβριος 2024. Οριακή άνοδος στις ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην Ε.Ε. Πτωτική πορεία για τα ηλεκτρικά στο έτος.

 


Θετικό πρόσημο στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου τον Οκτώβριο, όμως με μικρή αύξηση +1.1%. Σε αυτή την κατεύθυνση βοήθησε η επίδοση της Ισπανίας (+7.1%) και της Γερμανίας (+6.0%), όμως στην Γαλλία υπήρξε πτώση -11.1% και στην Ιταλία -9.1%. Οι συνολικές ταξινομήσεις στην Ε.Ε ανήλθαν σε 866.397 μονάδες έναντι 856.762 τον Οκτώβριο του 2023. Μαζί με την Βρετανία και τις χώρες της EFTA (Ελβετία, Ισλανδία, Νορβηγία) η άνοδος ήταν ανεπαίσθητη, με 1.041.672 μονάδες έναντι 1.040.532 πέρσι (+0.1%), με την βρετανική αγορά στο -6.0% και 144.288 μονάδες από 153.529. 

Στο διάστημα Ιανουαρίου-Οκτωβρίου οι ταξινομήσεις στην Ε.Ε ανήλθαν σε συνολικά 8.856.195 μονάδες έναντι 8.796.935 το αντίστοιχο διάστημα πέρσι (+0.7%). Αν προσθέσουμε Βρετανία και EFTA, οι ταξινομήσεις ανήλθαν σε 10.821.299 μονάδες από 10.724.851 (+0.9%). Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV) πέτυχαν μικρή αύξηση τον Οκτώβριο στην Ε.Ε, με 124.907 μονάδες από 121.989 πέρσι (+2.4%), όμως σε επίπεδο έτους η εικόνα παρέμεινε αρνητική με πτώση -4.9% και 1.172.737 μονάδες έναντι 1.232.937 πέρσι. Το ποσοστό τους τον Οκτώβριο ήταν στο 14.4% ενώ στο έτος κάλυψαν το 13.2%. Στην Ελλάδα τα οι ταξινομήσεις στα ηλεκτρικά τον Οκτώβριο ανήλθαν σε 918 μονάδες από 416 τον ίδιο μήνα πέρσι (+120.7%). Στους δέκα πρώτους μήνες του έτους υπήρξε άνοδος +21.7% με 6.520 μονάδες έναντι 5.359 πέρσι και μερίδιο 5.5% από 4.3% που κατείχαν το 2023. Τα plug-in υβριδικά (PHEV) υποχώρησαν -7.2% τον Οκτώβριο στην Ε.Ε, με 66.964 μονάδες έναντι 72.154 πέρσι, με σημαντική πτώση στην Γαλλία (-26.9%) και την Ιταλία (-24.9%). Παρόμοια είναι η εικόνα σε επίπεδο έτους, με υποχώρηση -7.9% και συνολικά 617.409 plug-in υβριδικά από 670.530 στο πρώτο δεκάμηνο πέρσι. Το μερίδιό τους στην Ε.Ε ανήλθε στο 7.0%. Στην ελληνική αγορά σημείωσαν πτώση -33.8% τον Οκτώβριο, με 750 μονάδες από 1.133 πέρσι και μερίδιο 7.8%. Οι ταξινομήσεις στα PHEV από τις αρχές του έτους ανήλθαν στην χώρα μας σε 6.813 μονάδες έναντι 7.174 πέρσι (-5.0%) και κατέκτησαν μερίδιο 5.8% από 6.2% πέρσι. 




Για δεύτερο συνεχόμενο μήνα τα υβριδικά (HEV) προηγήθηκαν στην Ε.Ε, με το ποσοστό τους στο 33.3% τον Οκτώβριο από 28.6% τον ίδιο μήνα πέρσι. Οι ταξινομήσεις ανήλθαν σε 288.160 μονάδες έναντι 245.308 πέρσι (+17.5%). Στην Ελλάδα τα υβριδικά πέτυχαν άνοδο +21.1% με 4.670 μονάδες από 3.857 πέρσι και το ποσοστό τους ανήλθε στο 48.3% από 34.2% που ήταν τον Οκτώβριο του 2023. Οι πωλήσεις στα υβριδικά στο διάστημα Ιανουαρίου-Οκτωβρίου στην Ε.Ε ανήλθαν σε 2.692.726 μονάδες έναντι 2.247.298 το ίδιο διάστημα πέρσι (+19.8%) και το ποσοστό τους στο 30.4% από 25.5%. Εντυπωσιακή άνοδο πέτυχαν στην χώρα μας, με συνολικά 49.228 μονάδες από 35.096 πέρσι (+40.3%) και το μερίδιό τους στο 41.8% από 30.3% στους δέκα πρώτους μήνες του 2023. 

Πτωτικά κινήθηκαν τα αμιγώς βενζινοκίνητα επιβατικά αυτοκίνητα, με -6.8% στην Ε.Ε τον Οκτώβριο και το ποσοστό τους στο 30.8% από 33.4% τον ίδιο μήνα πέρσι. Σημαντική υποχώρηση είχαν στην Γαλλία (-32.7%) ενώ στην Γερμανία πέτυχαν μικρή αύξηση (+3.7%). Στην Ελλάδα οι ταξινομήσεις στα βενζινοκίνητα ανήλθαν τον Οκτώβριο σε 2.601 μονάδες από 4.238 πέρσι (-38.6%), με ποσοστό 26.9% από 37.6%. Από τον Ιανουάριο ταξινομήθηκαν συνολικά 3.011.926 βενζινοκίνητα επιβατικά στην Ε.Ε, έναντι 3.159.823 τους δέκα πρώτους μήνες του 2023 (-4.7%) και το ποσοστό τους διαμορφώθηκε στο 34.0% από 35.9% που κατείχαν πέρσι. Στην χώρα μας η πτώση σε επίπεδο έτους ήταν -11.2%, με συνολικά 43.838 μονάδες και μερίδιο 37.2% έναντι 49.343 μονάδες και 42.6% στο δεκάμηνο του 2023. Πτωτική πορεία για τα diesel στα 2/3 των χωρών της Ε.Ε τον Οκτώβριο, με υποχώρηση -7.6% και 94.587 μονάδες από 102.414 πέρσι. Το ποσοστό τους ανήλθε στο 10.9% από 11.9% πέρσι. Στο δεκάμηνο τα diesel πέτυχαν 1.087.459 ταξινομήσεις έναντι 1.219.014 πέρσι (-10.8%), με το ποσοστό τους μειωμένο στο 12.3% από 13.9% στο αντίστοιχο διάστημα του 2023. Στην χώρα μας τα diesel επιβατικά σημείωσαν εντυπωσιακή υποχώρηση -71.1% τον Οκτώβριο, με μόλις 394 μονάδες από 1.362 πέρσι. Σημαντική μείωση είχαν και στο πρώτο δεκάμηνο, με συνολικά 8.969 μονάδες από 15.705 πέρσι (-42.9%) και το ποσοστό τους στο 7.6% από 13.6%. 






 B.A
  © Hellenic Motor History (2024)
Στοιχεία πωλήσεων: ACEA

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου