Τετάρτη 20 Νοεμβρίου 2019

Παλιές ελληνικές διαφημίσεις της Toyota.


Ιούνιος 1975

Η ιστορία της Toyota στην Ελλάδα ξεκίνησε στις αρχές του 1962. Όπως έχει αναφερθεί παλαιότερα, ο πρώτος εισαγωγέας στην χώρα μας ήταν ο Τζώνυ Πεσματζόγλου, μέσω της "ΦΙΝΕΛΚΟ" Α.Ε .
Πρώτο διαθέσιμο μοντέλο στην εγχώρια αγορά ήταν το Toyopet Tiara. 
Το φθινόπωρο του 1965 την αντιπροσωπεία της Toyota ανέλαβε ο Κωνσταντίνος Κασιδόπουλος (1936-1976). Εκείνη την εποχή, η γκάμα της Toyota περιλάμβανε τα επιβατικά μοντέλα "700", "Corona" & "Crown", καθώς και τα επαγγελματικά "Corona Pickup" & "Stout". 
Η έδρα της επιχείρησης ήταν αρχικά στην Λεωφ. Αλεξάνδρας 28. Στις αρχές της δεκαετίας του '70 η έδρα μεταφέρθηκε στην Λεωφόρο Αθηνών & Κηφισού, ενώ παράλληλα διατηρήθηκε η έκθεση στην Λεωφ. Αλεξάνδρας. 

Τα πρώτα δείγματα ανοδικής πορείας στην Ελλάδα φάνηκαν περί τα τέλη της δεκαετίας του '60, ενώ από το 1970 και μετά η ιαπωνική εταιρεία καθιερώθηκε ως ένας από τους βασικούς παίκτες της αγοράς αυτοκινήτου. 
Σημαντική ήταν η παρουσίαση της Corolla, το 1966, ενός μοντέλου που ανήκε στην δημοφιλέστερη κατηγορία στην χώρα μας, αυτή των μικρομεσαίων στα 1100-1200 κυβ. εκατοστά. Η αποδοχή της Corolla από το αγοραστικό κοινό ήταν καθοριστική για την άνοδο της εταιρείας. 


Μάιος 1971


Εκτός από τα "τίμια" προσιτά οικογενειακά, η Toyota δημιούργησε ένα πιο δυναμικό προφίλ χάρη στην Celica, ένα σπορ μοντέλο που αγαπήθηκε στην Ελλάδα. 
Όμως η ελληνική αντιπροσωπεία έδωσε από νωρίς ιδιαίτερη προσοχή στην εξυπηρέτηση του πελάτη μετά την αγορά ("after sales service"), ένας ιδιαίτερα σημαντικός παράγοντας στον χώρο του αυτοκινήτου. 

To καλοκαίρι του 1980 παρουσιάστηκε στην Ελλάδα η 4η γενιά του επιτυχημένου Corolla. Το νέο μοντέλο είχε πλέον βασικό κινητήρα στα 1.300 κ.εκ. (9 φορ. ίπποι), από τα 1.200 της προηγούμενης γενιάς (8 φορ. ίπποι). Τα επόμενα χρόνια, σημαντικό μερίδιο στις πωλήσεις είχε το μικρό Starlet, στα 1.000 κ.εκ. 
To 1987 η αντιπροσωπεία πέρασε στα χέρια της "Toyota Hellas" Α.Ε. 
Έως εκείνη την εποχή, ο Κασιδόπουλος είχε συνδέσει το όνομά του με την ιαπωνική εταιρεία, μέσα από μια πορεία 20 ετών, στο διάστημα των οποίων η Toyota αναπτύχθηκε και εδραιώθηκε στην ελληνική αγορά. 


Οκτώβριος 1973

Νοέμβριος 1968


Μετά από μια περίοδο στασιμότητας, το διάστημα 1984-1986, η Toyota εμφάνισε νέα δυναμική περί τα τέλη της δεκαετίας του '80. 
Δεν ήταν παρά η αρχή μιας εξαιρετικά καλής περιόδου που συνέχισε κατά την δεκαετία του '90.  Πλέον η Toyota δεν ήταν απλά μια από τις επιτυχημένες φίρμες στην Ελλάδα, αλλά μια από τις κορυφαίες. Το 1993 κατέκτησε την 1η θέση με μερίδιο 10.5%, αφήνοντας οριστικά πίσω την Nissan που έως τότε κυριαρχούσε στην εγχώρια αγορά. Όλο το επόμενο διάστημα ο βασικός της ανταγωνιστής ήταν η Fiat. Η ιταλική εταιρεία "υποχρέωσε" την Toyota να αρκεστεί στην 2η θέση έως το 1998, που κατέκτησε ξανά την κορυφή. Διατήρησε την 1η θέση και το 1999. Έκτοτε, λίγες φορές έχασε την πρωτιά, με κύριους αντιπάλους την Opel και την Hyundai. 


Απρίλιος 1978

Σεπτέμβριος 1980

Αύγουστος 1985

Μάιος 1978

Μάιος 1988

Σεπτέμβριος 1994









B.A
Αρχείο © Hellenic Motor History (2019)


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου