Σε παλαιότερο αφιέρωμα σχετικά με το αυτοκίνητο στην χώρα μας κατά την δεκαετία του '90, έχει γίνει αναφορά στον νόμο 2682/99 που όριζε νέους φορολογικούς συντελεστές για τα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης. Το άρθρο 2 όριζε συγκεκριμένα το τέλος ταξινόμησης βάσει του κυβισμού αλλά και των προδιαγραφών αντιρρυπαντικής τεχνολογίας της Ε.Ε.
Υπήρχαν τέσσερις κατηγορίες με διαφορετικό συντελεστή στο τέλος ταξινόμησης, το οποίο αντικατέστησε τον ειδικό φόρο κατανάλωσης (Ε.Φ.Κ) και το πρόσθετο ειδικό τέλος που ήταν σε ισχύ έως τότε. Ο σκοπός του ν. 2682/99 ήταν να ευνοήσει τα καινούργια αυτοκίνητα, με τις αυστηρότερες προδιαγραφές εκπομπής ρύπων εκείνης της εποχής. Οι φορολογικοί συντελεστές άλλαξαν εκ νέου με τον νόμο 2960/2001 (ΦΕΚ 265, 22/11/2001).
Το άρθρο 121 όριζε το τέλος ταξινόμησης επί της φορολογητέας αξίας, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 126. Για τα επιβατικά αυτοκίνητα που πληρούσαν τις προδιαγραφές της Οδηγίας 98/69/ΕΚ ή μεταγενέστερης του Ευρωπαϊκού Κοινοβολίου (13/10/1998), το τέλος ταξινόμησης είχε ως εξής:
Τα αυτοκίνητα της παραπάνω κατηγορίας προστέθηκαν για πρώτη φορά, εφόσον ο νόμος 2682/99 προέβλεπε ως νεότερη κατηγορία τα επιβατικά με προδιαγραφές της Οδηγίας 94/12/ΕΚ (23/3/1994). Ο φορολογικός συντελεστής είχε διαμορφωθεί ως εξής...
Εκτός από τα επιβατικά αυτοκίνητα, ο νόμος προέβλεπε αλλαγές και στους συντελεστές για τα φορτηγά (άρθρο 123) αλλά και τις μοτοσυκλέτες (άρθρο 124). Στα φορτηγά μικτού βάρους πάνω από 3.5 τόνους, ανεξαρτήτως κυβισμού, το τέλος ταξινόμησης ορίστηκε στο 5% (από 6%). Τα ανοικτά φορτηγά μικτού βάρους έως 3.5 τόνους, ανεξαρτήτως κυβισμού, είχαν τέλος ταξινόμησης 7% (από 11%). Για τα κλειστά φορτηγά μικτού βάρους έως 3.5 τόνους το τέλος ταξινόμησης ορίστηκε ως εξής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου