Σε τροχιά ανόδου βρίσκεται η αγορά αυτοκινήτου στην Μεγ. Βρετανία, με τις πωλήσεις τον Μάιο αυξημένες κατά 16.7%. στις 145.204 μονάδες από 124.394 τον ίδιο μήνα πέρσι. Η επίδοση αυτή σηματοδοτεί δέκα συνεχόμενους μήνες ανόδου, αν και οι ταξινομήσεις παρέμειναν στο -21.0% χαμηλότερα σε σχέση με τα επίπεδα του 2019, πριν την πανδημία. Oι εταιρικές πωλήσεις συνέχισαν να παίζουν σημαντικό ρόλο στην θετική εικόνα της αγοράς με αύξηση +36.9% και 76.207 μονάδες τον Μάιο, που δείχνει μια ομαλοποίηση στην προσφορά μετά τις δυσκολίες που είχαν προκύψει το 2022. Οριακά πτωτική πορεία σημείωσαν οι ιδιωτικές πωλήσεις, με 65.932 μονάδες (-0.5%), όμως το μερίδιο τους περιορίστηκε στο 45.4% της αγοράς έναντι 53.3% που κατείχαν τον Μάιο του 2022. Στο διάστημα Ιανουαρίου-Μαΐου 2023 οι συνολικές πωλήσεις στα επιβατικά αυτοκινήτα ανήλθαν σε 772.454 μονάδες έναντι 661.121 το ίδιο διάστημα πέρσι (+16.8%).
Tα diesel ήταν η μοναδική κατηγορία που κατέγραψε πτώση στην Βρετανία, -24.4% τον Μάιο και -17.9% στο πεντάμηνο, με 5.758 και 31.235 μονάδες αντίστοιχα. Και στις δύο περιπτώσεις το μερίδιό τους περιορίστηκς στο 4.0% του συνόλου. Τα αμιγώς βενζινοκίνητα επιβατικά πέτυχαν αύξηση +5.3% τον Μάιο, με 59.766 μονάδες. Το μερίδιό τους όμως μειώθηκε στο 41.2% από 45.6% που ήταν πέρσι. Από την αρχή του έτους οι πωλήσεις τους ανήλθαν σε 327.210 μονάδες (+13.2%), κατέχοντας το 42.4% της αγοράς από 43.7% που ήταν στο πρώτο πεντάμηνο του 2022. Θετικά αποτελέσματα για τα υβριδικά βενζίνης (MHEV Petrol), με 23.034 μονάδες τον Μάιο (+36.8%) και 113.502 μονάδες στο πεντάμηνο (+25.7%). Το μερίδιό τους ανήλθε στο 15.9% τον Μάιο και στο 14.7% στο σύνολο του έτους. Τα diesel υβριδικά περιορίστηκαν στο 3.7% της αγοράς τον Μάιο με 5.316 μονάδες (-8.7%), ενώ τον πέρσι τον Μάιο ήταν στο 4.7%. Οι συνολικές τους πωλήσεις φέτος παρουσίασαν οριακή άνοδο, με 31.175 μονάδες έναντι 30.926 πέρσι (+0.8%), όμως και εδώ το ποσοτό τους μειώθηκε στο 4.0% από 4.7% πέρσι.
Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV) βρίσκονται σε ανοδική πορεία και στην Βρετανία. Το Μάιο οι πωλήσεις τους ανήλθαν σε 24.513 μονάδες έναντι 15.448 πέρσι, κατάγράφοντας άνοδο +58.7% και το μερίδιό τους αυξήθηκε στο 16.2% από 12.4% που κατείχαν τον Μάιο του 2022. Στο πεντάμηνο οι ταξινομήσεις στα καινούργια ηλεκτρικά αυτοκίνητα ανήλθαν σε 121.268 μονάδες από 92.512 το αντίστοιχο διάστημα πέρσι (+31.1%) και το ποσοστό τους στο 15.7% από 14.0%. Στο +23.0% κινήθηκαν τα plug-in υβριδικά τον Μάιο, κατέχοντας το 6.2% της βρετανικής αγοράς αυτοκινήτου με 9.025 πωλήσεις. Στο πεντάμηνο κατέγραψαν αύξηση +13.4% με συνολικά 49.385 μονάδες και το 6.4% της αγοράς. Τα αμιγώς υβριδικά αυτοκίνητα πέτυχαν 17.792 πωλήσεις τον Μάιο (+22.2%) και 98.679 πωλήσεις στους πέντε πρώτους μήνες του έτους (+28.8%), με το μερίδιό του στο 12.3% και 12.8% αντίστοιχα.
H Audi βρέθηκε στην κορυφή των πωλήσεων τον Μάιο, για πρώτη φορά στην βρετανική αγορά, με 11.808 μονάδες (+30.4%) και 8.1%. Η Volkswagen ήρθε στην δεύτερη θέση με μικρή διαφορά, στις 11.687 μονάδες (+11.3%) και 8.05%. Την τρίτη θέση στην κατάταξη του Μαΐου κατέλαβε η Ford, που πέτυχε 10.970 πωλήσεις (-1.2%) και 7.55%. To Ford Puma ήταν το best seller του μήνα με 4.184 μονάδες, όμως κατέλαβε την πρώτη θέση και στο πεντάμηνο με 17.312 πωλήσεις. Η θέση του στην κορυφή κάθε άλλο παρά εξασφαλισμένη είναι, με δεδομένο ότι το Vauxhall Corsa βρέθηκε στην δεύτερη θέση με 17.062 μονάδες και το Nissan Qashqai ήρθε τρίτο με 16.751 μονάδες. Κατά συνέπεια είναι δεδομένο πως θα υπάρξουν ανακατατάξεις τους επόμενους μήνες.
Η Volkswagen προηγείται στις συνολικές πωλήσεις του έτους, με 64.436 μονάδες στο διάστημα Ιανουαρίου-Μαΐου (+45.7%) και μερίδιο 8.3%. Στην δεύτερη θέση τερμάτισε η Ford, που πέτυχε άνοδο +13.3% με 57.684 μονάδες και το 7.5% της αγοράς. Η Audi σημείωσε άνοδο +21.2% στο πεντάμηνο και ήρθε στην τρίτη θέση με 55.885 μονάδες και ποσοστό 7.2%. H Kia κατέλαβε την τέταρτη θέση τον Μάιο με 8.976 μονάδες (+5.2%) και 6.2%, αλλά και στο πεντάμηνο που πέτυχε 49.166 πωλήσεις (+1.9%) και ποσοστό 6.4%. Την πρώτη πεντάδα του Μαΐου συμπλήρωσε η Vauxhall με 8.879 μονάδες (+12.5%) και το 6.1% της αγοράς. Όμως σε επίπεδο έτους στην πέμπτη θέση τερμάτισε η Toyota με 46.604 μονάδες (+13.4%) και 6.0%. Σε αντίθεση με την Audi, οι BMW και Mercedes είχαν απώλειες στην βρετανική αγορά, με -7.7% και -11.6% αντίστοιχα στο πρώτο πεντάμηνο. Βέβαια συνεχίζουν να έχουν παρουσία στην πρώτη δεκάδα του έτους (7η & 10η). Στην απαιτητική κατηγορία των αυτοκινήτων πολυτελείας κάνει τα πρώτα της βήματα στην βρετανική αγορά η κορεάτικη Genesis, η premium φίρμα του ομίλου Hyundai. Οι πωλήσεις της κατέγραψαν αύξηση +200.0%, όμως αυτό μεταφράζεται σε μόλις 564 μονάδες στο πρώτο πεντάμηνο του 2023. Άλλωστε θα είναι δύσκολο για την Genesis να εδραιωθεί στις ευρωπαϊκές αγορές.
Την θετική της πορεία συνεχίζει η MG, που πέτυχε άνοδο +100.6% τον Μάιο με 6.304 μονάδες και +62.6% στο έτος με 32.017 μονάδες. Οι επιδόσεις αυτές την έφεραν στην 10η θέση του Μαΐου και στην 11η θέση πενταμήνου. Θετικά αποτελέσματα κατέγραψε και η Skoda, με άνοδο +52.2% τον Μάιο και +54.4% στο πεντάμηνο. Και στις δύο περιπτώσεις κατέλαβε την 12η θέση στην βρετανική αγορά, με 5.720 και 28.000 μονάδες αντίστοιχα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου