Η παρουσία των σοβιετικών αυτοκινήτων στην χώρα μας έχει συνδεθεί με το όνομα "Αδελφοί Ηλιόπουλοι", οι οποίοι δραστηριοποιήθηκαν για δεκαετίες στην εισαγωγή, πώληση και συντήρηση των αυτοκινήτων της πρώην Σοβιετικής Ένωσης. Όμως δεν ήταν οι μοναδικοί. Το ίδιο έκανε για ένα διάστημα και η "Γ. Ι. Μαμιδάκης" Α.Ε, που στα μέσα της δεκαετίας του '70 ανέλαβε την αντιπροσωπεία των αυτοκινήτων Lada, παράλληλα με την "Αδελφοί Ηλιόπουλοι" Ε.Π.Ε. H έδρα της επιχείρησης ήταν επί της Ελ. Βενιζέλου 56 (Πανεπιστημίου), όμως εκτός από τα δημοφιλή Lada έφερνε στην χώρα μας και τα ΖΑΖ.
H ZAZ ξεκίνησε την κατασκευή μικρών αυτοκινήτων στα τέλη της δεκαετίας του '50, στο εργοστάσιο της εταιρείας στην -τότε- Σοβιετική Ουκρανία. Η παραπάνω διαφημιστική καταχώρηση είναι του 1975 και προωθούσε το ΖΑΖ 968 Α, εξέλιξη του ΖΑΖ 966 που είχε παρουσιαστεί το 1966. Τα ΖΑΖ ήταν από τα φθηνότερα αυτοκίνητα στην χώρα μας, με κινητήρα 1.196 cc V4 τοποθετημένο πίσω και την μετάδοση στους πίσω τροχούς. Παρόλα αυτά η υποδοχή του από το αγοραστικό κοινό ήταν υποτονική και παρέμεινε στο περιθώριο της εγχώριας αγοράς, αν και ο Μαμιδάκης διατήρησε την αντιπροσωπεία για αρκετά χρόνια. Η ΖΑΖ συνέχισε με την παραγωγή του 968 Μ που διήρκησε έως τα μέσα του 1994, όμως ειδικά από τις αρχές της δεκαετίας του '80, το μικρό σοβιετικό μοντέλο δεν μπορούσε να σταθεί στην χώρα μας έναντι πιο σύγχρονων οικονομικών προτάσεων, κυρίως από Ιάπωνες κατασκευαστές. Ορισμένα ZAZ ήρθαν στην χώρα μας από την "Αδελφοί Ηλιόπουλοι" Ε.Π.Ε, με την ονομασία Eliette (έκδοση για αγορές του εξωτερικού), πιθανότατα σε ιδιαίτερα περιορισμένο αριθμό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου