Ανοδικά κινήθηκε η αγορά αυτοκινήτου στην Ευρωπαϊκή Ένωση τον Απρίλιο, με τις ταξινομήσεις στις 913.995 μονάδες έναντι 803.568 πέρσι (+13.7%). Οι τέσσερις μεγάλες αγορές σημείωσαν αύξηση, που έδωσε την απαραίτητη ώθηση στο τελικό αποτέλεσμα. Η ισπανία κατέγραψε άνοδο +23.1%, η Γερμανία +19.8%, η Γαλλία +10.9% και η Ιταλία +7.7%. Στην Βρετανία οι ταξινομήσεις στα επιβατικά αυτοκίνητα ανήλθαν σε 134.274 μονάδες (+1.0%), που μαζί με τις χώρες της EFTA ανέβασαν το σύνολο του Απριλίου σε 1.080.913 μονάδες έναντι 965.313 τον ίδιο μήνα πέρσι (+12.0%).
Στους πρώτους τέσσερις μήνες του έτους οι ταξινομήσεις στην Ε.Ε ανήλθαν σε 3.683.042 μονάδες από 3.454.923 το αντίστοιχο διάστημα του 2023 (+6.6%). Η Γερμανία και η Ισπανία σημείωσαν αύξηση 7.8% στο τετράμηνο ενώ θετική πορεία είχε η Γαλλία (+7.0%) και η Ιταλία (+6.1%). Στην Βρετανία υπήρξε επίσης άνοδος +8.4%, με 679.822 μονάδες έναντι 627.250 πέρσι. Συνολικά ταξινομήθηκαν 4.476.369 νέα επιβατικά αυτοκίνητα σε Ε.Ε, Βρετανία και EFTA, στο διάστημα Ιανουαρίου-Απριλίου από 4.201.904 πέρσι (+6.5%).
Οι πωλήσεις στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα ανήλθαν στην Ε.Ε σε 108.552 τον Απρίλιο, αύξηση 14.8% σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρσι. Σημαντική αύξηση πέτυχαν σε Γαλλία (+45.2%) και Βέλγιο (+41.6%), Στο τετράμηνο οι πωλήσεις τους στην ανήλθαν σε 441.992 μονάδες από 415.510 πέρσι (+6.4%) με μερίδιο 12.0%. Στην Ελλάδα τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατέκτησαν τo 4.5% της αγοράς τον Απρίλιο, με 604 μονάδες έναντι 463 πέρσι (+30.5%). Στο έτος το ποσοστό τους στην χώρα μας ανήλθε σε 4.4%, με συνολικά 2.184 μονάδες έναντι 1.855 το πρώτο τετράμηνο του 2023 (+17.7%). Λιγότερο εντυπωσιακή αύξηση πέτυχαν στην E.E τα plug-in υβριδικά (PHEV), με 62.148 μονάδες τον Απρίλιο (+3.7%) και 266.345 μονάδες στο τετράμηνο (+6.7%). Το ποσοστό τους στην Ε.Ε ανήλθε σε 6.8% και 7.2% αντίστοιχα. Στην ελληνική αγορά πέτυχαν 783 πωλήσεις τον Απρίλιο από 434 πέρσι (+80.4%) και 2.795 πωλήσεις στο πρώτο τετράμηνο του έτους από 2.200 πέρσι (+27.0%), με μερίδιο 5.8% και 5.6% αντίστοιχα.
Άνοδο +7.3% πέτυχαν τον Απρίλιο τα αμιγώς βενζινοκίνητα αυτοκίνητα, με 328.967 πωλήσεις στην Ε.Ε. Στην Ισπανία είχαν αύξηση 24.1%, στην Γερμανία 18.6% και στην Ιταλία 14.1%. Πάντως, το ποσοστό τους μειώθηκε στο 36.0% από 38.1% που ήταν τον Απρίλιο του προηγούμενου έτους. Στο πρώτο τετράμηνο τα βενζινοκίνητα είχαν οριακή αύξηση, με συνολικά 1.309.532 μονάδες έναντι 1.296.776 πέρσι (+1.0%). Το ποσοστό τους στην Ε.Ε ανήλθε το ίδιο διάστημα σε 35.6%. Θετική εικόνα παρουσίασαν και στην Ελλάδα, με 6.063 πωλήσεις τον Απρίλιο (+27.2%). Συνολικά 20.907 αμιγώς βενζινοκίνητα επιβατικά αυτοκίνητα ταξινομήθηκαν στην χώρα μας το πρώτο τετράμηνο, έναντι 19.693 πέρσι (+6.2%) και κατέκτησαν το 41.7% της αγοράς. Λιγότερο θετικά εξελίχθηκαν τα πράγματα για τα diesel, με τις πωλήσεις του στάσιμες τον Απρίλιο, στις 117.931 μονάδες έναντι 117.890 πέρσι. Σε επίπεδο έτους υπήρξε υποχώρηση, με 473.284 μονάδες έναντι 515.586 στο πρώτο τετράμηνο του 2023 (-8.2%). Το ποσοστό τους στην Ε.Ε ανήλθε σε 12.9% τον Απρίλιο αλλά και στο τετράμηνο. Στην Ελλάδα τα diesel πέτυχαν μικρή αύξηση τον Απρίλιο (+4.7%), με 1.254 μονάδες έναντι 1.198 πέρσι. Όμως στο σύνολο του τετραμήνου υπήρξαν σημαντικές απώλειες, με 5.146 μονάδες έναντι 6.821 πέρσι (-24.6%), με μερίδιο 10.3%.
Στην κορυφή της Ε.Ε βρέθηκε τον Απρίλιο το Volkswagen Group, με 254.019 μονάδες έναντι 219.869 (+15.5%) και μερίδιο 27.8% από 27.4% τον ίδιο μήνα πέρσι. Στο τετράμηνο οι πωλήσεις του ομίλου ανήλθαν σε 944.980 μονάδες (+4.7%) και ποσοστό 25.7%. Αναλυτικότερα η εξέλιξη των πωλήσεων τεραμήνου στην Ε.Ε ανά εταιρεία, τον παρακάτω πίνακα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου