Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου σημείωσε άνοδο την χροιά που πέρασε, για ακόμα μια φορά.
Όπως ήδη έχει αναφερθεί σε παλαιότερο δημοσίευμα, το 2019 ταξινομήθηκαν συνολικά 114.109 καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα στην χώρα μας (+10.3%).
Tην κορυφή κατέκτησε η Toyota, με 12.581 μονάδες και μερίδιο αγοράς 11%. Αναλυτικότερα για την μάχη των πωλήσεων μεταξύ των εταιρειών, μπορείτε να διαβάσετε εδώ.
Ποιές ήταν όμως οι τάσεις στην ελληνική αγορά και ποιά ήταν τα πιο εμπορικά μοντέλα στην χώρα μας, το 2019;
Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός πως η δημοφιλέστερη κατηγορία και το 2019 ήταν αυτή των μικρών αυτοκινήτων στο segment B. Το σχετικά χαμηλό κόστος κτήσης και η οικονομία σε συνδυασμό με τις αυξημένες δυνατότητες που προσφέρουν πλέον αυτά τα αυτοκίνητα, τα καθιστούν ως την ιδανική επιλογή για ένα μεγάλο κομμάτι του αγοραστικού κοινού.
Χαρακτηριστική είναι και η άνοδος που παρατηρείται στην ζήτηση των διαφόρων μοντέλων SUV, μια τάση που υπάρχει σε όλες τις τις ευρωπαϊκές αγορές.
Τα SUV κατέχουν πλέον σημαντικό ποσοστό επί του συνόλου των πωλήσεων, στις κατηγορίες των μικρών, μικρομεσαίων και μεσαίων αυτοκινήτων.
Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα με τη σειρά.
Η κατηγορία των μικρών (segment B) κυριάρχησε το 2019, με συνολικά 52.135 πωλήσεις ή το 45.7% της αγοράς.
Από αυτές, οι 37.598 αφορούν τα "κλασικά" μικρά hatchback και οι υπόλοιπες 14.537 τα μικρά SUV (B-SUV).
Και οι δύο υποκατηγορίες παρουσίασαν αύξηση σε σχέση με το 2018, που οι πωλήσεις τους ανήλθαν σε 36.900 και 10.143 μονάδες αντίστοιχα.
Από τα μικρά προέρχεται και το Νο 1 σε πωλήσεις μοντέλο της εγχώρια αγοράς για το 2019. Πρόκειται για το Toyota Yaris, best seller εδώ και αρκετά χρόνια, με 6.992 μονάδες.
Δεύτερη πιο δημοφιλής κατηγορία ήταν τα μικρομεσαία οικογενειακά (segment C).
Το σύνολο των πωλήσεών τους ήταν στις 36.639 μονάδες, έναντι 32.158 το 2018. Η αύξηση αυτή οφείλεται αποκλειστικά στην υποκατηγορία των SUV (C-SUV), που φέτος πέτυχε 20.823 πωλήσεις έναντι 16.102 την προηγούμενη χρονιά. Αντίθετα, τα κλασικού τύπου μικρομεσαία κατέγραψαν μικρή πτώση, με 15.816 μονάδες, έναντι 16.056 το 2018.
Πρώτο σε προτιμήσεις μοντέλο της κατηγορίας ήταν το Nissan Qashqai, με 3.442 πωλήσεις.
Αναλυτικότερα, τα μοντέλα με τις περισσότερες πωλήσεις στο segment B και στο segment C, ήταν τα εξής:
Είναι φανερό ότι η παρουσία των SUV στα μικρομεσαία είναι πιο έντονη σε σχέση με τα μικρά, ενώ μέσα στην πρώτη δεκάδα βρίσκονται ορισμένες premium προτάσεις (BMW X1, Mercedes GLA). Είναι επίσης φανερό ότι τα Toyota Yaris και Nissan Qashqai κυριαρχούν, το καθένα στην δική του κατηγορία (το Yaris και στο σύνολο των πωλήσεων).
Όμως, στα μικρά αυτοκίνητα πόλης (segment A) είναι αδιαμφισβήτητη η κυριαρχία της Fiat.
Η ιταλική εταιρεία κατέκτησε ξανά την κορυφή με το Panda, που πέτυχε 3.764 πωλήσεις σε σύνολο 17.559 της κατηγορίας, ενώ διέθεσε και 903 μονάδες από το Fiat 500. Και τα δύο μοντέλα διατήρησαν τις επιδόσεις τους περίπου στα περσινά επίπεδα.
Το segment A κατέγραψε μικρή άνοδο το 2019, με τις πωλήσεις το προηγούμενο έτος στις 16.602 μονάδες.
Ελάχιστα καλύτερα σε σχέση με το 2018 ήταν τα πράγματα για την κατηγορία των μεσαίων οικογενειακών (segment D).
Oι πωλήσεις τους ανήλθαν σε 4.534 μονάδες, έναντι 4.344 ένα χρόνο πριν. Το μεγαλύτερο ποσοστό κάλυψε το κομμάτι των SUV, με 2.808 μονάδες από 2.330 το 2018. Τα κλασικού τύπου μεσαία συνέχισαν την πτωτική τους πορεία, με 1.726 μονάδες. Συγκριτικά, το 2018 οι πωλήσεις τους ήταν στις 2.014 μονάδες, ενώ το 2017 στις 2.730 μονάδες.
Σε κάθε περίπτωση, ο ηγέτης της κατηγορίας ήταν η Skoda.
Δημοφιλέστερο μεσαίο μοντέλο αναδείχθηκε το Skoda Kodiaq με 731 πωλήσεις, ενώ στην 2η θέση ήρθε το Skoda Octavia με 603 πωλήσεις (στην 1η θέση το 2018).
Αναλυτικότερα, τα μοντέλα με τις περισσότερες πωλήσεις στο segment A και στο segment D, ήταν τα εξής:
Να σημειωθεί ότι το σύνολο των πωλήσεων SUV, ανήλθε σε 40.092 μονάδες ή το 35.1% επί του συνόλου (δεν περιλαμβάνονται τα ηλεκτρικά & υβριδικά). Το 2018 κατείχαν το 29.2% με 30.228 πωλήσεις, ανεξαρτήτως κατηγορίας.
Ας δούμε πως εξελίχθηκαν οι πωλήσεις στην χώρα μας, σε όλες τις κατηγορίες, καθώς και το ποσοστό των SUV σε κάθε μια ξεχωριστά.
Στην πρώτη δεκάδα της γενικής κατάταξης με τα πιο επιτυχημένα μοντέλα της χρονιάς, το Toyota Yaris ήταν το Νο 1 σε πωλήσεις, με διαφορά από τον ανταγωνισμό. Να σημειωθεί ότι το Yaris παρέμεινε στην κορυφή για 7η συνεχόμενη χρονιά.
Στις υπόλοιπες θέσεις υπήρξε έντονος ανταγωνισμός, εφόσον σε ορισμένες περιπτώσεις η κατάταξη κρίθηκε για λίγες δεκάδες μονάδες. Τα Fiat Panda και Citroen C3 βρέθηκαν να τερματίζουν με τον ίδιο αριθμό ταξινομήσεων (3.764), με το ιταλικό να είναι πρώτο σε πωλήσεις στην κατηγορία του.
Τα 10 πρώτα σε πωλήσεις μοντέλα στην Ελλάδα για το 2019 ήταν τα εξής:
Ενδιαφέρον έχει να δούμε και την κατάταξη στις πωλήσεις των SUV, που κερδίζει συνεχώς έδαφος και είναι πλέον σημαντική για τα ποσοστά της κάθε εταιρείας, στο σύνολο της αγοράς.
Εδώ κυριαρχεί η Nissan με το Qashqai, το οποίο έχει καθιερωθεί πλέον στην ελληνική αγορά. Η Toyota και η Volkswagen βρέθηκαν στην πρώτη τριάδα, με τα C-HR και Τ-Roc αντίστοιχα. Το γερμανικό μοντέλο προηγήθηκε έναντι του Peugeot 3008 με διαφορά μόλις 14 μονάδων. H Peugeot έχει δυνατή παρουσία στην κατηγορία, με δύο μοντέλα στο top 10. Καλή πορεία διέγραψαν και τα Suzuki Vitara, Dacia Duster και Hyundai Kona.
Αναλυτικότερα:
VW T-Roc
B.A
© Hellenic Motor History (2020)
Πίνακες: Hellenic Motor History
Στοιχεία πωλήσεων: ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου